lørdag den 12. marts 2011

50.000 kr på cigaretter...

Det er det beløb jeg har regnet mig frem til at have brugt på cigaretter siden jeg begyndte at ryge for 8 år siden. Beløbet er med stor sandsynlighed meget højere eftersom jeg har regnet med de cigaretter jeg køber i dag. (Blå LA 24 stk til 32 kr. pr. pakke)



Der ud over har jeg bl.a. også røget:
- Blå LA 20 stk
- Rød LA 20 stk
- Rød Corner
- Prince
- North State

...hvilket jo er pænt nedern alligevel! 'Jamen du kan da bare stoppe med at ryge!' siger folk (der sjovt nok ikke selv ryger og aldrig har gjort det!) Hmm.. Ville ønske at mit 'monster' i maven ville forsvinde så jeg slet ikke havde trangen til at ryge, meeeen det har jeg :( Og det irriterer mig faktisk enormt meget. (Udtrykket med monstret er taget fra en bog jeg har købt)

Det er jo helt min egen skyld at jeg ryger. Det er også min egen skyld at jeg til tider er ved at komme for sent ud af døren, fordi jeg da lige skal ryge en cigaret først... Det er samtidig også min egen skyld at jeg hoster til jeg er ved at kaste op :( ØV!

Ville ønske jeg kunne stoppe, havde viljen til det!...?

2 kommentarer:

  1. Det er en riiiiigtig træls udgift når man sætter det op på den måde, har 2 veninder der har taget en kold tyrker og det er lykkedes dem, men er slet ikke i tvivl om det er møghamrende svært, man skal jo gerne selv have LYST til at stoppe, og det synes jeg er den klassiske når man spørger - folk har ikke lyst til at stoppe.

    Har du lyst til at stoppe, altså udover at det er træls og dyrt? :)

    SvarSlet
  2. Jeg har prøvet at stoppe med at ryge 3 gange og det længste jeg har holdt var 2 mdr.

    Et eller andet sted har jeg jo lyst til at stoppe! Jeg hoster virkelig meget hele tiden og jeg bliver så hidsig når jeg ingen cigaretter har :/ det går ud over kæresten som så til tider må betale.
    Min moster har været indlagt på sygehuset med KOL hvor hun havde svært ved at trække vejret og blev sendt hjem med en beholder med ilt :(

    Jeg har på ingen måde lyst til at ende der!
    Kan godt se at der ikke kommer noget godt ud af at ryge. Tværtimod.

    Jeg har lysten til at holde op, men tror ikke jeg har viljen -endnu :/

    Men som jeg tænker, når jeg vil holde op med at ryge - hvis ikke det virker denne gang, så prøver jeg bare igen!

    SvarSlet