lørdag den 12. februar 2011

Slægtsforskning...

Sad på et tidspunkt, for noget tid siden og kedede mig lidt mens jeg var i skole.. :) Så begyndte jeg at skrive ned hvad mine forældres forældre hed og deres forældre igen... og så stoppede den ligesom der. Jeg vidste ikke hvad mine tipoldeforældre hed og spurgte min far. Han kunne ikke rigtig hjælpe mig..

En aften jeg var hjemme og spise hos mine forældre sammen med min farmor spurgte jeg hende. Hun kunne fortælle hvilket amt, herred og sogn hun var født i og så gik jeg ellers bare i gang med at søge i gamle kirkebøger på nettet.

Det startede med at jeg fandt min farmor og fandt derefter ud af hvad hendes forældre hed og så kørte det bare derud af :)

Nu har jeg fundet mine tipoldeforældre vha. kirkebøgerne og jeg søger fortsat. Synes det er enormt spændende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar