fredag den 20. maj 2011

Dølle... :b

Så er det igen blevet tid til årets Døllefjelde Musse Marked :D og for dem der ikke aner hvad det er så er det et kræmmermarked, en kæmpe markedsplads med boder og forlystelser der ligger mellem Sakskøbing og Nysted (Lolland)

Døllefjelde Musse Marked har eksisteret i 31 år.. (og vil forhåbentlig være der mange år endnu) Det er blevet en tradition for mig at tage en tur på Dølle (gerne både fredag og lørdag)Har været der hvert år lige så længe jeg kan huske :)

Jeg ved godt det lyder kedeligt, men det er det bestemt ikke! Da jeg var yngre tog man jo derned om aftenen for at drikke, det gider jeg ikke mere :) Nu vil jeg hellere gå rundt og kigge på boder (og så skal man jo have en 'dølle-pølle' som jeg kalder det. Det hedder en 'dølle-pølse' men det andet lyder lidt sjovere)



Her kommer lidt kedelige facts:

Døllefjelde-Musse Marked 1980:
■ der var 30.000 gæster og et overskud på 92.000 kroner.
■ der var 40 heste og 56 kræmmere, der havde opstillet deres boder.
■ det om lørdagen brød løs med i alt 5000 biler, der hver betalte fem kroner i parkeringsafgift.
■ man rent underholdningsmæssig havde hyret Blue Boys, der havde sat Døllefjelde musse på det danske landkort med en sang om landsbyen med det mærkelige navn

Døllefjelde-Musse Marked 2010:
■ Marked nr. 31 i Døllefjelde-Musse
■ Nyt bestyrelsesmedlem i Markedsforeningen: Britta Pommer.
■ Intet hestemarked p.g.a. nye regler om et hestepas.
■ Torsdagskoncert med Rasmus Sebach og Medina.
■ Fik indført lagerstyring på vores depot.
■ Største damefrokost nogensinde. 1.056 damer deltog. Billetterne revet væk på 33 minutter.
■ 2 nye forretninger: Torvegrillen og Cafe Corner
■ Øvrige topnavne: Sweethearts, Michael Falch, De Glade Sømænd.
■ Wrestling Show i Western Saloon.
■ Rainbow Gospel underholdt til gøglergudstjenesten.
■ Det lokale øl fra Krenkerup Bryggeri, blev serveret i ølstuen.
■ Opnåede det næstbedste resultat, nogensinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar